תמימות דעים: יאיר לפיד הביא רעב על ילדי ישראל

שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה 3 Comment on תמימות דעים: יאיר לפיד הביא רעב על ילדי ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דוח העוני והפערים החברתיים לשנת 2014 – שהתפרסם הבוקר  על ידי המוסד לביטוח הלאומי מעורר גלים על רקע נתונים קשים עליהם מצביע הדו"ח בקרב אזרחי ישראל בכלל ועל האוכלוסיה החרדית בפרט.

שר האוצר, משה כחלון התייחס לדו"ח העוני ואמר כי "הקיצוץ בקצבאות הילדים שעשתה הממשלה הקודמת הוא שהביא לעלייה בשיעורי העוני. אנחנו תיקנו את העוול הזה בתקציב הנוכחי כשהחזרנו את קצבאות הילדים והוספנו 600 מיליון שקל לקשישים"

דוח העוני לשנת 2014 • כשני שליש מהילדים החרדים חיו בעוני

יו׳ר ש״ס השר אריה דרעי, אמר היום בתגובה כי "דוח העוני מלמד כי בשנת 2014 נרשמה עלייה בשיעורי העוני של משפחות, נפשות, ילדים וקשישים. בנוסף נרשמה בשנה החולפת עלייה באי השוויון, עלייה משמעותית בשעור העוני במגזר החרדי ובמגזר הערבי, עלייה משמעותית במספר העניים העובדים ואלה הנחשבים עניים הפכו בשנת 2014 לעניים עוד יותר. כ-1.7 מיליון בני אדם בישראל נחשבים עניים המהווים כ-22 אחוז מתושבי המדינה. מדיניות שר האוצר הקודם יאיר לפיד תרמה תרומה לגידול במספר העניים בין היתר בשל הגזרות שהטיל, כמו קיצוץ קיצבאות ילדים ועוד".

גם ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) דרש דיון דחוף בכנסת בנושא דוח העוני שפורסם היום רוזנטל מסר: "דוח העוני המזעזע רשום על שם יאיר לפיד. הקיצוץ שהוביל בקצבאות הילדים דרדרה רבבות אל מתחת לקו העוני. את העובדה שלפיד עשה יותר נזק מתועלת בכהונתו הקצרה במשרד האוצר כבר ידענו, עכשיו מתבררת חומרת הכישלון. שילוב מסוכן של יהירות חוסר ניסיון".

ח"כ אורי מקלב אמר "תוצאות הדו"ח הקשה היו ידועות מראש. ישנה עלייה דרמטית בשיעור העוני אצל ילדים וישראל נמצאת במקום השני במערב בשיעור העוני אצל ילדים. אנו יודעים – והדו"ח מצביע על כך בבירור – שיש קשר ישיר בין קיצוץ הקצבאות על ידי לפיד בקדנציה הקודמת לבין הגידול בשיעור העוני אצל ילדים. הפתרון לעוני הם קצבאות הילדים והגדלת קצבאות הילדים תפחית את שיעור העוני.  לכן אנחנו שואלים, האם לאור הנתונים האלה וההעמקה והחרפת העוני אצל ילדים לא הגיע הזמן להחזיר את הקצבאות לרמתן הקודמת ולא להסתפק בשיעור העלאה הנוכחי בקצבאות הילדים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    יאיר לפיד יכול לחשוב שמתנכלים אליו, ומטיחים בו האשמות, אולי לא המתינו לו לתוצאות תוכניתו הכלכלית. ובכן, הסאדיזם סגנון השחצנות וחוסר האכפתיות מאנשים חסרים או עניים, זעק לשמים. הוא היה שר אוצר נבוב שהתגאה בטפשותו. אני מקוה שהוא יקלוט את עוצמת מעלליו הניזזוקים הישירים והעקיפים ממנו, לא יסלחו לו לעולם.

  2. 2

    יאר לפיד חוץ מ 0 על המע"ם שגם את זה הוא לא עשה, לא עשה כלום, 99.9%טמבל ו-00.1% נורמלי!!!!!!!!!!

  3. 1

    בגלל כמה שקלים פחות בחודש לא נהיים עניים…
    זה עוזר. נכון! וזה גם הרבה מאוד במיוחד למשפחות אברכים…
    אבל…
    עם כל הכבוד ללפיד, לא הוא האשם בעוני של כל מדינת ישראל בגלל שנה וחצי כשר אוצר..
    יש הרבה הרבה אשמים רבים שבנו זאת במשך שנים…
    יוקר המחיה..מחירי הדירות… תשלום מטורפים לסמינרים ולמוסדות…מנהלים שמשלשלים לכיסם פי 100 ממה שנותנים לעובדים, ומקבלים תקציבים ותרומות בסדרי גודל שקשה להאמין…
    הקושי של ציבור אוכלוסיה רחב להשתלב בשוק העבודה הכללי, ולכן מוגבל לשוק עבודה ספציפי שבו יש יותר ביקוש מהיצע.
    נשים מוכשרות שהשקיעו ולמדו מקבלות תעודות ללא שום ערך בכלל העולם מחוץ לעולם החרדי בישראל.
    יש הרבה אשמים!!!